fredag 26 juni 2009

1½ timme yoga

Ok, stretchningen hjälpte inte så mycket som jag hoppades på. Alls. Mina lårmuskler och -senor på både fram och baksida är för korta åt alla håll! Det var verkligen bitvis plågsamma 90 minuter och jag svettades hela tiden som en gnu, men ack så skönt och roligt det ändå var. :) Mycket satt i sen sist, men andningen och mag- och rotlåsningarna behöver jag verkligen träna på. Återstår att se hur mycket träningsverk jag har imorgon.

Nästa torsdag är jag på Arvikafestivalen, så då blir det ingen yoga, men jag räknar verkligen med att fortsätta torsdagen efter det. Helst skulle jag vilja simma också, men simhallen här i Gävle är sjukt dyr och det är väldigt dåligt med centralt belägna badplatser. Jag ska försöka äska lite friskvårdsbidrag av företaget så kanske det löser sig. :)

Jag är tämligen nyhemkommen från mamma där min Pragboende bror Daniel var hemma med sin amerikanska flickvän och hennes pappa och syster. Väldigt trevliga människor! Och väldigt roligt att se dem smaka messmör. Uppenbarligen inte lika gott som kaviar. :) Dessutom lärde jag mig att sojamjölken i Prag är dyr och bara finns från Alpro. Om jag bodde där skulle jag kunna tänka mig att den billiga ölen överväger priset på sojamjölken...

I övrigt har jag lite webbidéer! En som jag tänkte beskriva här snart, så att någon annan kanske kan implementera den och en som jag själv tänkte fixa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar