tisdag 23 juni 2009

Sunda vanor

För att på något sätt upprätta hålla goda vanor och samtidigt se hur väl det går har jag en fin krysskalender som ser ut så här:Fast den har egentligen plats för hela sommaren. Jag fyller alltså i korresponderande ruta när en viss aktivitet blivit utförd. Yoga-rutan har en tjockare ram på torsdagen för att tanken är att jag ska yoga med Carro just varje torsdag. :) De övriga aktiviteterna är alltså 7-8 timmar sömn (jag sover alldeles för lite!), 50 st armhävningar, 10 minuter coreövningar, 10 minuter stretchande, 30 minuter konditionsträning (där de 20 minuterna jag sammanlagt cyklar till och från jobbet varje dag inte räknas) samt att inte äta godis. Tanken är inte, iaf inte till en början, att jag ska göra alla aktiviterna varje dag, men helst minst fyra stycken.

Så fort jag kommit på något smart sätt att representera den här tabellen här på bloggen så ska jag göra det. På så sätt får jag lite extra socialt tryck på mig och ni kan skälla på mig när jag slackar. ;)

Men nu ska jag sova, så att jag åtminstone får 6 timmar sömn innan jobbet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar